Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar

Lunginflammation

Vid 10 imorse hade jag läkar besök med Nate hos våran husläkare. Han har haft sån hosta i flera månader men nu har det blivit mycket dåligare den senaste veckan, så han lyssnade lite på honom och kollade lite i halsen. Sen tog dom blodprover samt halsprover och direkt fick dom svar på att det inte var någon bakterie infektion vilket var så härligt att höra. Det är antagligen en virus lunginflammation som oftast går över av sig självt men ibland kan det behövas lite penicillin ifall den är utdragen och man får besvär. Så allt gick bra och vi fick brikanyl (tror jag det stavas) utskrivet till honom. Det är luftrörsvidgande eftersom han det piper i lungorna och tjuter när han hostar så han behöver någon som gör att svullnaden går ner och han kan få luft för när han hostar kippar han efter andan stackarn. Vi får svaren om ett par dagar. Han var så himla duktig! Han sa inte ett ljud när dom tog proverna, han bara flörtade med sköterskorna. Så han fick välja ut ett klistermärke och det blev ett bamseklistermärke. Vi träffade på en jämnårig pojke där som nate inte kunde slita ögonen ifrån och han skulle prata med honom hela tiden och fåna sig. Nu ligger sötnosen och sover men han vaknar nog snart, så jag ska ta mig bort till apoteket och köpa medicinen. Jonas är sjuk stackarn så han har legat i sängen & soffan hela dagen. Så nu är man lite stressad för jag brukar ju ha någon som hjälper mig med nate medans jag lagar mat och dylikt men nu får man städa och göra allt samtidigt som man har busungen. Så kommer vara hela slut ikväll hehe. Mysan kommer lite senare ikväll och vi ska bara mysa och prata:)

CIAOOO!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0