Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar

Jobb jobb jobb... Suck...

Jag vill så himla gärna jobba! Det är det jag tänker på mest just nu, jobb. Att få en fast tjänst nu skulle vara min dröm. Då skulle kanske min familj komma på fötter igen, eller åtminstone bättre än vi har det nu. Vet inte om ni haft det lika dant, men att inte ha en enda krona när det är 15 dagar tills man får pengar är inte bra. Inte kul alls, har inte en aning om hur vi ska lösa det nu. Känns som jag redan varit en jävla börda för allt och alla redan så jag vill inte fråga någon om hjälp. Jag svälter nästan hellre just nu, bara Nate har mat så överlever jag och jonas på ett eller annat sätt. Men det är inte bra för kroppen att må så här psy/fys.. Det känns som jag äter relativt okej med tydligen inte för vågen säger en annan sak.
Nu lämnar vi det tråkiga ämnet. Jag har sökt jobb på Telenor nu, eller rättare sagt en vän till mig har jobbat där i 3 år så hon har pratat med sin chef nu som ska kolla mitt cv! Jag hoppas verkligen han ringer, för även om jag har sommarjobb är det ju faktiskt bara över sommaren. Om jag skulle få en tjänst där är det ju tusen gånger bättre för det är ju isf en heltids tjänst eller deltid men det är iaf fast tjänst. Inte nått jävla skit månadskontrakt som vi hade på Aditro, dom var så fula och väntade till månadens slut när vi inte hade skrivit på kontraktet för nästa månad och då avskedade dom oss så dom skulle slippa betala ut alla timmar vi skulle fått betalt för om vi hade skrivit på. Vi fick för 17 TIMMAR! Haha skrattretande, och dom fick vi endast för dom har avtal med facket. Helt sjukt att dom får hålla på så, men jag tror folk märkt vilket skit företag det är eftersom mååånga som jobbat där slutat eller bytt över till något annat företag som gör liknande saker ex telenor. Idag har jag varit på arbetsförmedlingen på bas möte i 2 timmar, SUCK! Jätte tråkigt men jag lärde mig lite faktiskt om deras hemsida, visste inte att dom hade så mycket och avancerat. Så det ska jag helt klart kolla på och hänga med i och kolla vilka jobb dom lagt ut. Jahapp nu säger jag faktiskt godnatt, klockan är 11 och jag ska upp tiiidigt imorgon på ännu mer möten hiihii^^

CIAAO!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Kan du inte vända dig till soc, bara så ni kan få lite hjälp, så här ska ni ju inte behöva ha det. Man kan alltid få hjälp.



Lycka till med jobbet.

2009-05-06 @ 23:33:45
URL: http://alexiiaa.blogg.se/
Postat av: Emmis

Hejsan! tjusig blogg!

Nu har jag klickat mig fram och hamnade då på din blogg^^ Undrar om vi ska följa varandra på bloglovin (= Säg till när du lagt till mig så lägger jag till dig! Kram på dig (=

2009-05-11 @ 20:42:16
URL: http://flickanemmis.blogg.se/
Postat av: Emmis

svar; okey (= då ska jag försöka förklara lite så du förstår :) Du går in på www.bloglovin.com och registrerar dig. Och så kan du preminuera på någons blogg, och när du loggar in på din bloglovin så ser du alla inlägg som skrivits sedan sist du var inne (= man lär sig snabbt :)

2009-05-13 @ 21:18:01
URL: http://flickanemmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0